עצבות פתאומית • רחל בולטון

    רחל בולטון 2 Comment on עצבות פתאומית • רחל בולטון
    0:26
    02.06.24
    אתר קול חי No Comments on הבשורה נחשפת: הסיפור האמיתי מאחורי סרטוני העזיבה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מיום שלישי החלו להתאסף בביתי כל אנשי השבט היקר שלי, ילדיי, בני הזוג שלהם ונכדיי. העונג אמנם צרוף, אך המלאכה רבה ואני עושה הכל באהבה. מטגנת לביבות, מזריקה ריבה לסופגניות, מנשקת נשיקות ומפנקת את כולם! הבית מתמלא לו לאיטו, וביום חמישי כולם כבר כאן. חנוכה שמח ומואר בחיק המשפחה. בשישי בבוקר כולם יצאו לבילוי של החג והבית נעשה שקט ברגע.

    אני יושבת לי על כורסא בסלון, מתכננת בראשי את כל מה שעלי לעשות לקראת שבת. לפתע, ללא כל התרעה מוקדמת, עולה לו הגוש לגרון. אני לא עוצרת בעדו והוא ממשיך במעלה ראשי, עד לארובות עיני. דמעות, דמעות, גשם זלעפות, פה ושם התייפחויות, ועוד ועוד דמעות. איזה עצב משונה. מה קורה פה? אני מופתעת, אבל אני לבד, אז אני נותנת לו מקום והוא לוקח. "השם, למה?!" אני שואלת בתמיהה, "למה העצב? למה הדמעה?". הרי הכל בסדר, כולם בריאים ושמחים, וגם אני מאושרת עם הילדים והנכדים.

    אני מפשפשת בזיכרוני, מחפשת אשמים במצבי. אולי נעשה לי עוול? אולי מישהו אמר משהו? אולי מישהו עשה, או לא עשה דבר מה? לא, אין שם כלום. "אז למה?". באין תשובה הגיונית אני מתחילה לגעור בעצמי: "במקום לשמוח ולהודות על כל הטוב, את יושבת עגומה עם אף רטוב!". הרגשתי כפוית טובה ובכל זאת, עצובה. נאבקתי לי זמן מה, בין ההיגיון, המחפש טעם לכאב, לבין הרגש המציף לי את הלב. לפחות אני לבד, לא צריכה להסביר שום דבר, לאף אחד.

    ואז, מתוך העננה, כמו קרן אור קטנה, מבליחה לה הבנה: "רגשות הם לא עובדות!". גם אם אין סיבה חיצונית, לאותה עצבות פתאומית, היא בכל זאת כאן, דורשת מקום וזמן. וגם אם כרגע כל כולי מסכנה ובודדה, זה לא אומר שזו עובדה. "זה בסדר להרגיש", אישרתי לעצמי, "ולהמשיך את החיים, גם זה יעבור, בעוד כמה רגעים". וכך המשכתי לי להתנהל, עם אותה עצבות מוזרה, מודה לקב"ה על כך ששום דבר לא באמת קרה.

    בכניסת השבת כבר חזרתי לשמוח, ולמחרת בבוקר כבר הספקתי לשכוח. עצבות פתאומית שכזו…

     



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אני מעט חולקת .כי עצבות לא באה סתם כך .היא פשוט ספטום של הדחקה .של עצב שלא רצינו אותו בזמנו .ולכן הוא מחכה להזדמנות מתאימה .ואז כשנמצאים לבד עם עצמנו אז הוא מגיע בלי הנחות .הוא פשוט נמצא בתוכנו בעמדת המתנה .

    2. 1

      שח"ו לא ישמע שאני חולקת נגד באופן אישי .!! רק שכוונתי לומר שקשה לי להסכים עם הרעיון שאדם סתם פתאום באה אילו עצבות ..רק בעניין זה אני לא מסכימה .אבל חוץ מזה הכתבה ממש מקסימה .ושלכולנו תבוא שמחה " פתאומית ."